Jelcze serii 120M produkowane były w JZS (z licznymi modyfikacjami) w latach 1992-2003 jako następca serii PR-110M. W Dzierżoniowie pierwszy pojazd tej serii pojawił się w MPK, a był nim prototypowy #77. Następne cztery zakupił w latach 1997-2001 PKS. Kolejnych dziewięć autobusów tej serii (tym razem używane i w wersji zmodernizowanej M120MM/1) Sudecka Komunikacja Autobusowa odkupiła od MPK Włocławek - pierwszy pojazdy dotarły do Dzierżoniowa w 2006 roku. W 2009 PKS zakupił jeszcze jedną "stodwudziestkę" z Legnicy (ex. #3003, rok prod. 1993).
Nadwozie samonośne, kratownica spawana wykonana ze stali. Długość pojazdu - 12000mm, szerokość - 2500mm, wysokość - 3040mm, masa własna 9900kg. Drzwi w układzie 2-2-2. W modelach wyprodukowanych po 1996 roku zastosowano wklejane okna boczne oraz plastikowe zderzaki.
Wnętrze:
Wnętrze wyposażono w całkowicie wydzieloną kabinę kierowcy. Autobus może pomieścić 110 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących.
Podwozie, silnik i układ napędowy:
Jelcz 120M - SW680 o mocy 220KM połączony z czterobiegową, mechaniczną skrzynią biegów typu S4-95;
Jelcz 120MM/1 - MAN D0826 LUH 05 o mocy 230KM + automatyczna skrzynia biegów (w zależności od wersji) trzybiegowa Voith (tylko w #87, #88 z SKA) lub czterobiegowa ZF;