Dzisiaj jest: Niedziela, 19 Maja 2019, godzina: 10:47:37. Serwis odwiedzono 218253 razy. Ostatnie zmiany: 27.04.2019. Gości on-line: 0
Jelcz M-11/L-11:

Opis pojazdu:

Autobus produkowano w dwóch wersjach - miejskiej (typ M-11, lata 1985 - 1990) i podmiejskiej (L-11, lata 1987 - 1988). W powiecie dzierżoniowskim eksploatowano łącznie 40 pojazdów w obu wersjach.



Producent:

Jelczańskie Zakłady Samochodowe

Typ:

Autobus miejski/podmiejski średniej pojemności

Statystyki modelu w naszej bazie:

Łącznie zapisanych pojazdów: 45

- Pojazdów czynnych: 0
- Pojazdów odstawionych: 1
- Pojazdów wycofanych: 1
- Pojazdów w postępowaniu kasacyjnym: 0
- Pojazdów złomowanych: 43

Szczegółowe dane pojazdów...
Nadwozie:

Nadwozie zapożyczone z Jelczy serii PR-110. Kratownica spawana, stalowa. Wymiary: Długość - 11000 mm, szerokość - 2.500 mm, wysokość - 3080 mm, masa własna - 9200 kg.
Drzwi w obu modelach w układzie 2-2-2.

Wnętrze:

 

Kabina kierowcy wydzielona wraz z połówką przedniej pary drzwi. Autobus w wersji miejskiej mieści 100 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Wersja turystyczna zabiera 90 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących.

Podwozie, silnik i układ napędowy:

Podwozia - identyczne jak w Ikarusie 260 - zakupiono od węgierskiej firmy Csepel. Do napędu służy rzędowy, sześciocylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym typu RABA-MAN D3156HM6U (M-11) lub D2156HM6U (L-11) o mocy 193KM i pojemności 10.350 cm3. Silnik umieszczony między osiami, na wysokości II drzwi. Skrzynia biegów - pięciobiegowa, manualna typu CSEPEL ASH75.2; tylny most typu RABA 118,52. Wersja L-11 miała ponadto zmienione przełożenia IV i V biegu.

Zdjęcia:

           

Więcej zdjęć...
©2007-2019 Dzierżoniowska Komunikacja Autobusowa - http://www.komunikacja.dzierzoniow.pl/

Zamieszczone w serwisie fotografie oraz inne materiały stanowią własność intelektualną ich autorów.
Wykorzystywanie tych materiałów w innych publikacjach dozwolone jest jedynie za zgodą redakcji serwisu.
Dzierżoniowska Komunikacja Autobusowa, wersja v10.10_2-03-2018
Projekt i wykonanie serwisu: Adam Zylbertal